Leden 2007

Když tanec.....

30. ledna 2007 v 11:31 | Alex |  Orientální skupina Djamel
Orientální břišní tanec je bezesporu krásným pohybem s maximální dávkou ženskosti. To však není jeho jedinou předností. Neméně důležitý je i fakt, že má pozitivní vliv i na naše tělesné a duševní zdraví.
Co se vlastně při břišním tanci s naším tělem děje? V první řadě se při něm dokonale uvolňují kluby a páteř a zároveň jsou v optimálním poměru posilovány a uvolňovány všechny důležité svalové skupiny. Přirozeným důsledkem je pak výrazné zlepšení potíží zad a kloubů.
To ale zdaleka není všechno. Páteř a klouby patří mezi místa, v nichž v těle nejčastěji dochází k zablokování proudění energie. Tím, že je prostřednictvím břišního tance odblokujeme a uvolníme, zároveň toto proudění obnovíme. Důsledkem je pak náprava mnoha, často zdánlivě nesouvisejících zdravotních potíží.
Na migrénu i neplodnost
Asi nejpodstatnější oblast, na kterou břišní tanec působí, je pánev a kříž. Uvolněním a posílením svalů, které se zde nacházejí, dochází k obnovení proudění energie. To má pozitivní vliv zejména na ženské pohlavní orgány. Důsledkem je tak například zmírnění či vymizení menstruačních bolestí, úprava chronických zánětlivých stavů nejen pohlavních orgánů, ale i močového měchýře, úprava klimakterických potíží a dokonce i vyléčení některých typů neplodnosti. Neméně důležité je i zlepšení některých problémů v oblasti sexuality.
Břišní tanec také jemně masíruje celou oblast břicha, což má za následek úpravu celé řady zažívacích problémů, zejména však zácpy. Uvolnění v oblasti krční a hrudní páteře zase vede ke zmírnění či dokonce vymizení migrén i jiných typů bolesti hlavy.
Balzám nejen pro duši
Břišní tanec ovšem léčí nejen naše tělo, ale i duši. Dokáže totiž vrátit ženám sebevědomí a dává jim pocítit sílu jejich ženskosti. Zároveň jsou při něm stimulovány energetické dráhy, které mimo jiné ovlivňují i náš citový a emoční život - typickým příkladem je například dráha močového měchýře. Díky tomu od něj můžeme očekávat i nápravu řady psychických potíží, jako jsou fobie, úzkost, deprese či komunikační bloky.
Když navíc uvážíme, že břišní tanec je vhodný pro všechny věkové kategorie žen, nevyžaduje žádnou předchozí pohybovou průpravu a nepřekáží při něm ani nějaké to kilo navíc, těžko si lze představit příjemnější léčebný prostředek.

Tančím a zářím

30. ledna 2007 v 11:31 | Alex |  Orientální skupina Djamel
Začít s břišním tancem je snadné, přesto se setkáváme s tím, že začínající tanečnice mají obavy, dokonce by se dalo říct, že mají zábrany v tom, jak se správně na tanec obléknout.
Orient, to jsou jasné barvy a třpytivé ozdoby, které podtrhují a probouzejí ženskou stránku osobnosti. V naší společnosti je však kladen větší důraz na mužskou část osobnosti. Vše, co k ženám patří, tedy i zdobnost a pestrost, je potlačováno a považováno za nežádoucí. Proto bereme doplňky k orientálnímu tanci jako terapii pro ženy, které jsou v tomto směru ještě nesmělé a netroufají si plně rozvinout svojí ženskou stránku. Orientální tanec totiž neprospívá pouze našemu tělu, ale pozvedá i naši duši.
Nestyďte se projevit ženskost
Nebojte se tedy sáhnout po šátku, sukni nebo kalhotách v barvě, na kterou jste doposud nenašla odvahu. I tento malý krok vás může posunout k tomu, abyste do své osobnosti integrovala vše, co doposud zůstávalo zasunuto někde v pozadí. Naučte se přijímat svoje tělo takové jaké je, plně rozvinout krásu ženy a nestydět se za to, že nevypadáte jako z módních časopisů.
Pokud jste se rozhodla pro kabaretní styl břisního tance, můžete směle popustit uzdu své fantazie, neboť zaujmout diváky, to je to, o co jde v první řadě. Penízky, třpytivé a zvonivé náramky, čelenky, náušnice a prsteny, spousta flitrů a korálků, tím vším tanečnice podtrhuje vlastní styl. Jestliže je vám bližší folklornější vzhled a tradice, pak se možná uchýlíte spíše ke střízlivějšímu pojetí kostýmů. Oslnivou blyštnost však můžete směle nahradit barevností. Barvy, ty totiž v Orientu naleznete všude.
Pro větší atraktivnost vystoupení používají tanečnice speciálních doplňků, jako jsou svíčky, hůlky, závoje, šavle, některé dokonce tančí s velkým hadem nebo činelkami, na které hudebně doprovází celou produkci. Nejdůležitější na tom všem ale je, aby každá tanečnice hledala svůj osobitý a originální styl projevu - tak, aby se stala jedinečnou bytostí, která se nebojí ukázat svoji krásu a otevřít tak srdce všech, kteří se přišli potěšit jejím tancem

Termíny vystoupení skupiny Djamel

30. ledna 2007 v 11:30 | Alex |  Orientální skupina Djamel
Ahojík!
Tady budu psávat naše termíny našich vystoupení!Kdybyste náhodou měli čas a chut se podívat!
4.září 2006-ku příležitosti zahájení školního roku 2006-2007.
17.prosince 2006-na zámečku(domov důchodců) v Sokolnicích.
13.ledna 2007-Školní ples
28.ledna 2007-Myslivecký ples

Africký tanec

30. ledna 2007 v 11:28 | Alex |  Orientální skupina Djamel
Rytmy afrických tanců vycházejí z podstaty stvoření života... Tento tanec má magickou moc. Vyjadřujete jím vztahy k sobě samým, ke druhým lidem, k přírodě, k Bohům. Pro Afričana je soulad tance a hudby součástí každého dne. Evropanům dá jedinečnou příležitost uniknout alespoň na pár okamžiků z civilizované reality a začít vnímat i ty nejjemnější nuance rytmu a pohybu. Naplní vás krásou, která je svou jednoduchostí přesto velmi bohatá. Lekce afrického tance se většinou skládá z rozcvičky, tance, vibrace a relaxace. Úvodním rozehřátím a rozhýbáním svalů každá lekce začíná. V kruhu opakujete po lektorce jednoduché kroky. Poté se kruh uzavře těsněji - tanečníci se chytí kolem pasu a "vibrují." Rytmicky se pohybují po obvodu kruhu, nechávají proudit energii skrz spojená těla a vychutnávají si sílu skupinového tance. Samotný tanec je pak založen na jednotlivých krocích, které na sebe navazují. Jejich spojením se formuje celá taneční sestava. Při závěrečné relaxaci se uvolníte a protáhnete. Domů si odnášíte příjemně unavené tělo, od neblahých myšlenek oproštěnou mysl a dobrý pocit, že jste udělali něco pro své zdraví

Porod v rytmu orientu

30. ledna 2007 v 11:27 | Alex |  Orientální skupina Djamel
Břišní tanec je přímo stvořen k přivádění nového života na svět. Dokonce původně, před mnoha tisíci lety, vznikl v Africe právě jako tanec rodiček. A tento jeho prastarý účel znovu začínají objevovat i mnohé dnešní ženy.
Jak porodní tanec v Africe vypadal si můžeme představit snadno - v některých oblastech se takto rodí dodnes. Když nastal čas porodu, shromáždily se všechny ženy do připraveného stanu a utvořily kruh. Rodička si uprostřed vyhloubila jamku, kterou si vystalala kožešinou. Pak spolu všechny ženy zpívaly a tančily a tato atmosféra ženského společenství dodávala rodičce sílu a odvahu.
Břišní tanec s bříškem
Je příznačné, že břišnímu tanci se nejlépe učí právě těhotné ženy. Právě jim totiž umožňuje prožít nejintimnější kontakt s miminkem, které je přirozenými, houpavými a pomalými pohyby jemně masírováno a hlazeno. Tím si může začít lépe uvědomovat svoje tělíčko a připravuje se na největší životní "masáž" v podobě průchodu porodními cestami.
Dochází nejen k vytvoření hluboké vazby mezi maminkou a miminkem, která je nezbytná pro jeho zdárný vývoj, ale také se posiluje vědomí vlastního ženství a krásy.
Břišní tanec je přínosný i pro zdraví maminky. Posiluje totiž pánevní, břišní a zádové svaly, které jsou v době těhotenství enormně zatěžovány. Důraz je kladen i na osvojení správného dýchání.
Důležitý je i relaxační aspekt tance. Prenatální psychologie totiž již před dvaceti lety objevila, že tak, jak se cítí nastávající matka, cítí se i její děťátko. Žena se navíc učí ovládat své tělo i mysl, a tak se ideálně připravuje na samomotný porod.
Zásady tance v těhotenství
Ideální je, když se žena břišnímu tanci začne věnuje již před početím, neboť to pomůže připravit její tělo na těhotenství. I samotné otěhotnění je pak snažší. Začít se ovšem dá v kterémkoliv týdnu gravidity.
Během těhotenství se tančí ve velmi pomalém rytmu a některé dynamické prvky se zcela vynechávají. Doporučovány jsou zejména vlnivé a krouživé pohyby pánve, hrudníku, rukou a hlavy. Pohyby hrudníku do stran, dopředu a dozadu zmenšují tlak dětské hlavičky a výrazně matce ulevují. Kolébavé pohyby a osmičky dítě uklidňují, neboť jej kolébají v plodové vodě. Velký důraz se klade na koncentraci a relaxaci.
Tančit se doporučuje i během první doby porodní mezi vztahy. Tady lze použít dynamičtější rytmus, který zmírňuje bolesti a urychluje porod. Vlnité, krouživé pohyby a třesení také usnadňuje dítěti průchod porodními cestami. Některé taneční prvky se dají využít i během šestinedělí, kdy urychlují psychickou i fyzickou regeneraci

Minule...

30. ledna 2007 v 11:26 | Alex |  Orientální skupina Djamel
Minule jsem vás seznámila s pohledem na zdobení a oblékání pro orientální tanec. Dnes se zaměříme detailněji na styl kostýmů pro egyptský styl tance "Rags Shargi".
Egyptský styl, který si obléká většina evropských a amerických tanečnic, představuje jen malý výřez toho, co se v Egyptě skutečně nosí. Místní tanečnice si většinou nechávají navrhnout šaty podle svých představ v širokém spektru barev, zdobení a střihů. Bohatostí kostýmu dává žena najevo svou cenu. Cení li si sebe sama vysoko, pak i její kostým bude hýřit bohatostí výšivek a třpytem kamenů, flitrů nebo penízků.
Bedleh: oblek pro efektní úvod
Egyptská tanečnice obvykle zahajuje vystoupení v kostýmu zvaném "bedleh", což znamená "oblek". Obvykle se sestává z korálkové podprsenky a pásu, zdobené sukně a trikotu. Součástí kostýmů může být závoj, rukavice, čepec či korálkové šperky.
Trikot, který je v Egyptě vyžadován ze zákona a musí zakrývat bříško (u nás jej tedy lze vynechat), mívá tělovou či jinou barvu, a často je zdoben penízky nebo flitry.
Spodní sukně je tvořena tříčtvrtečním kruhem a kryta jednoduchou sukní ze stejného materiálu s rozparkem na noze. Lem a rozparek jsou zdobeny korálky a pajetkami. Svrchní sukně mívá tvarované lemy (např. cípy ve tvaru V), zdobené stejným lemováním jako spodní sukně a složitým flitrovým vzorem.
Závoj může být ve stejné, ale i kontrastní barvě k barvě sukně. Vnější okraj je obvykle ozdoben šňůrou korálků a pajetek.
Podprsenka a pás bývají zdobeny bohatým třepením - u pásu o délce až 20.
Většina tanečnic si obouvá střevíce na vysokém podpatku. Egyptské tanečnice je původně začaly nosit, aby tím divákům sdělily: "Podívej, jsem dost bohatá na to, abych si mohla dovolit boty".
Po provedení úvodní části se tanečnice vrací na jeviště oblečená do baladi kostýmu, aby zatančila tanec s hůlkou či svícnem. Obvykle jde o dlouhou, bohatě zdobenou večerní róbu z elastických materiálů, často obtočenou pásem s korálkovým třepením zdůrazňujícím pohyby. Celý kostým může být doplněn rukavicemi, závojem nebo čapkou a může mít rozparky, které odhalují bříško (ne však pupík) tanečnice

Tanec a jeho kouzlo

30. ledna 2007 v 11:25 | Alex |  Orientální skupina Djamel
Orientální břišní tanec u nás zažívá velký boom. Je totiž nejen krásný, ale má i mnoho pozitivních účinků na lidské zdraví. Na tomto místě se břišnímu tanci budeme věnovat pravidelně. Dnes začneme představením základních stylů, kterým se u nás můžeme věnovat.
Orientální břišní tanec, který se tančí v dnešní Evropě, se dělí do tří hlavních stylů: kabaret, Tribal a raqs sharqi. Ostatní styly je na Starém kontinentě možné spatřit jen ojediněle.
Kabaret - tento styl je kombinací tanečních prvků z Turecka, Egypta a severní Afriky. Používají se při něm výrazné kostýmy pošité penízky a korálky. Efektní jsou i taneční prvky - tančí se se závojem, svíčkami, mečem, či dokonce s hadem. Díky tomu je tento styl velmi oblíben na různých společenských akcích. Tanečnici dává velký prostor pro osobní tvořivost.
Tribal - tento styl v sobě spojuje vlivy z Turecka, Persie a dalších zemí Středního východu. Hlavním rysem je důraz na zachování původního, folklorního stylu v oblečení, hudbě i krocích. I toto tradiční pojetí je ale možné rozvíjet vlastními nápady.
Raqs Sharqi - tento styl je založen na pohybech boků. Může se tančit na klasickou egyptskou píseň, ale i na moderní hudbu. Stejně jako Kabaret obsahuje mnoho atraktivních prvků a tanečnice jsou ozdobeny soustou korálků, penízků a flitrů.
Nedá se říci, že by některé styly byly vhodnější pro určité typy žen. V každém je možné se realizovat, uvolnit napětí, poznat sebe samu a objevit svou vnitřní sílu lásky. Pohyb pánve navíc probouzí životní energii, která při tanci stoupá vzhůru tělem a jako očistná koupel působí na ženskou krásu a zdraví

Jména

30. ledna 2007 v 11:19 | Alex |  Orientální skupina Djamel
Abia-významná, nádherná
Abida-zbožnující
Abir, Abeer-váhavá, vůně
Ablah, Abla´-perfektně tvarovaná
Abra-příkladná
A´dab-nadějná a potřebná
Adara-panna
Adiba-ušlechtilá, slušná
Adila, Adilah,Adeela-vyrovnaná
Adiva-příjemná, laskavá
Afaf-neposkvrněná, slušná, ctnostná
Afifah-cudná
Afra´-bělostná, bílá
Ahd-záruka, vědomosti
Ahlam-vtipná, ta co má příjemné sny, představivá
A´idah, Aida-návštěva, návrat, odměna
Ain-oko, tudíš "drahocená"
Aini-pramen, zdroj
A´ishas, Aisha, Ayishah-žijící, prosperující, nejmladší žena Propetka
Akilah-moudrá, mající důvody
Alhena-kroužek, prsten (hvězda v souhvězdí blížence)
Alima-vědma
Alimah-zkušená v muzice a tanci
Aliyyah, Aliah, A´lia-urozená, vzešená
Almas-diamant
Aludra-panna
Alzubra-hvězda v souhvězdí lva
Amal, A´mal, Amala-naděje touha
Amani-přání, touha
Amatullah-skušebná Alláha
Amber-skvost
Aminah, Ameena-důvěryhodná, spolehlivá
Amineh-spolehlivá
Amirah, Ameera-princezna, vůdkyně
Amtullah-skušebná Alláha
Anan-oblak, zastřenávůně
Anbar-vůně
Anisah-blízká, důvěrná, dobrá přítelkyně
Anwar-paprsky světla
Ara-přesvědčení
Areebah-vtipná, veselá
Arub-láska k manželi
Asima-ochránkyně
Asiya-ta, co léčí
Asma-vzácná, prvotřídní, dcera Abu Bark
Atifa-strojenost, náklonost
Atiya-dar
Ayah-znamení, odlišnost
Azhar-květina, kvítek
Azizah, Azeeza-chtít, pečovat, cenit
Azzah-mladá, samice gazely
Badi´a-jedinečná, obdivuhodná
Badra-úplněk
Badriyyah-podobat se úplnku
Bahira, Ba´heera-lesk, třpit
Bahiya-nádherná, oslnivá
Balqis-jméno královny Shebu
Banan-jemná, konečky prstů
Baraka-bílá (žena!)
Bari´ah-znamenitá, vynikající
Barika-rozkvět, úspěch
Bashirah, Basheera-posel dobrých správ, radost
Basimah, Baseema-usmívající
Basmah-úsměv
Batul, Batool-odříkavá panna
Bilqis-královna sheeby
Bushar-dobrá předzvěst
Buthaynah, Buthayna-žena krásného a jemného těla
Cela-hrad
Centar-lávka
Dalal-pečovat a hladit laskavým a milujícím způsobem
Duha, Dhuha-před polednem
Fadilah, Fadheela-ctnostná, vznešenější, rafinovaná
Fadwa-jméno odvozeno od "oběd´"
Faizah-vítěz, vítězství
Falak-hvězda
Farah-radost
Faridah, Fareeda-jedinečná, drahokami
Farihah, Fareeha-štěstí, radost, veselí
Fatimah, Fatima-navyknout, dcera Propeta
Fatin or Fatinah-podrobení, vábení, okouzlující
Fawziyyah, Fawziya, Fazia-úspěšná, vyhrávající
Fellah-arobský jasmín
Firyal-jméno
Firdaws,Firdoos-nejvyšší zahrada v ráji
Ghadah-obdivuhodná
Ghaliyah-vonavá
Ghaniyah-krása, pěkná dívka, nádherná žena
Ghayda-mladá a jemná
Ghusun, Ghusoon-větve stromu
ibah-drahoušek, zlatíčko
Hadeel
Hadiya-! řídit spravedlnost
Hadiyyah-dar
Hafsah-žena Propheta
hafthan-chráněná
Haifa, Hayfa´-útlá, žena pěkného těla
Halah-svatozář
Halimah, Haleema-vlídná, shovívavá, mírné povahy
Hamidah, Hameeda-chválihodná
Hana´-štěstí
Hanan-laskavost
Hanifah,Hanifa, Haneefa-pravá víra
Haniyyah-potěšená, štast´ná
Hasna´-obdivuhodná
Hayam-poblouzněná v lásce (zamilovaná)
Hayat-život
Hessa-osud
Hibah-dar
Hind-vhodné jméno
Huda, Hooda-správná rada
Huma-pták, který přináší radost
Huriyyah, Hooniya-anděl
Husn-krása
Husniyah-nádherná, obdivuhodná
Ibtihaj-radost, potěšení
Ikram-čest, pohostinství, štědrost
Ilham-tušení
iman-víra, důvěra
Imtithal-poslušnost, slušnost
In´am-laskavost, dar, udělení
Inas-přátelskost
Inaya-zájem, snaha
Intisar-triumf
Izdihar-kvetoucí, vzkvétat
Jala´-jasné vysvětlení
Jamilah, Jameela-Nádherná, překrásná
Janan-srdce, duše
Johara-skvost
Jumanah-stříbrná perla
Kalila-miláček, milá, drahá
Kamilah-perfektní
Karida-nedotčená
Karimah, kareema-vznešená, velkorisá
Kawthar-řeka v ráji
Khadiah, khadeeja-1. žena Propheta
Khalidah-nesmrtelná
Khayriyyah, Khairiya-šlechetná, laskavá
Khulud, Khulood-věčnost
Kulthum, Kulthoom-dcera Propheta
Lama-temnota rtů
Lamis, Lamees-měkký dotek
Lamya´-tmavé rty
Latifah, Lateefa-laskavá, přátelská, mírná
Layla, Leila-zrozena v noci
Lina, Leena-jemná
Lubabah-nejskrytější vůně, původ
Luloah-perla
lu´lu´-perly
Madihah, Madeeha-chválihodná
Maha-divoká kráva, oči krávy
Ma´isah-chodit s hrdostí, houpavá chůze
Maizah-soudná
Majidah, Majeeda-skvělá, slavná
Makarim-žena laskavé a čestné povahy
Malak-anděl
Malika-královna
Manal-dosažení, vymoženost
Manar-vedoucí světla
Maram-drsná
Mariam, Maryam-matka Ježíše
Mas´ouda-štěstí
Mawiyah-základ života
Maymuhah-slibná, blažená
May-staré Arabské jméno
Maysa´-chodit hrdě, houpavě
Maysun, Maysoon-nádherná tvář a tělo
Mayyadah-chodit hrdě, houpavě
Mufidah, Mufeeda-užitečná
Muhjah-krev srdce, duše
Muminah-zbožná věřící
Muna, Mona-přání radost
Munirah, Muneera-ztrácející se zdroj světla
Mushirah, Musheera-dávání rady
Muslimah-oddaná věřící
Nabihah, Nabeeha-inteligentní
Nabilah, Nabeela-vznešená
Nada-žena plných tvarů, rosa
Nadia-začátek, první
Nadidah, Nadeeda-rovná sokyně
Nadirah-vzácná, drahocená
Nadwah-!
Nafisah, Nafeesa-vzácnost, drahokam
Nahlah-sklenička vody
Na´ilah-zisk, ta co má úspěch
Na´ima, Na´imah-pohodlí, mír, příjemnost
Najah-úspěch
Najat-bezpečná
Najibah, Najeeba-žena vznešeného původu
Najiyah-bezpečí
Najla-široké oči
Najwa-důvěrný rozhovor
Najya-vítězství
Nashida-studující učí se
Nashita-energická, plná života
Nashwa-vonavá, bez škodlivin
Nasiha-ta, co dává cenné rady
Nasira-vítězná, pomocnice
Nathifa-čistá
Nawal-dar
Nawar-květina
Nazahah-průzračnost, spravedlnost, čestnost
Nazihah-čest
Nazirah-shodný,podobající se
Nibal-šípy
Nida-volání
Ni´mah-dar, půjčka
Ni´mat-dary, půjčky
Nouf-vrchol, nejvyšší bod hory
Nudar, Nudhar-zlato
Nuha-inteligence
Numa-nádherná a příjemná
Nur, Noor-světlo
Qubilah-harmonie
Rabab-bílá mračna
Rabi´ah-jarní čas
Radeyah, Radhiya-spokojení
Radwa, Radhwa-hora v Medině
Rafa´-blahobyt
Raghd-příjemná
Rahimah-milosrdná, soucitná
Ra´idah-vůdkyně
Raja´-nadějná
Rana-upřený pohled
Rand-strom pěkné vůně
Raniyah-dívat se
Rasha-mladá gazela
Rashida, Rasheeda-vzdělaná, zkušená
Rawdah, Rawdha-zahrada
Rawiyah-vysílač prastaré Arabské poezie
Rayya-napojena
Rida-být nakloněna bohu
Rihana-sladká
Rim, Reem-gazela
Rima, Reema-bílá antilopa
Rukan-opora, jistota
Ruqayyah, Ruqaya-mírná, dcera Propheta (věštce, proroka!)
Ruwaydah-vznešená chůze
Sabah-ráno
Sabirah-shovívavost
Safa-jasná, klidná, vyrovnaná
Safiyyah-poklidná, bezproblémová, nejlepší přítelkyně
Sahar-úsvit
Sahlah-měkká, hebká, dokonalá, hladká
Saidah-štěstí
Saihah-dobrá, užitečná
Sakinah, Sakeena-poklid, bohem dán mír
Salihah-ochota
Salimah, Saleema-dokonalá, jistá
Salma-mírumilovná
Salwa-útěcha i vyhlednout
Samah-štědrost
Samar-večerní hovor
Sameh-ochotná
Samihah, Sameeha-velkorysá
Samira, Sameera-zábavná společnice
Samiyah-povznesená, vznešená
Sana´-lesk, třpit i upřímný pohled
Sawsan-květina v údolí
Shadha-vonná
Shadiyah-zpěvná
Shahrazad-vypravěčka 1000 a jedné noci
Sharifeh, Shareefa-vznešená
Siham-šipky
Souad or Su´ad
Suha-jméno hvězdy
Suhailah, Suhaylah, Suhayla-měkká, hebká
Suhaymah-malý šíp
Suhayr, Suhair-vyhovující jméno
Sumayyah, Sumaiya-vyhovující jméno
Sumnah
Tahirah-čistá, neposkvrněná
Takiyah-zbožná spravedlnost
Talibah-hledačka znalostí
Tarub,Taroob-čistá, veselá
Thana´-vděčnost
Thara´-hojnost
Thurayya-hvězda
Umayma-malá matka
Wafa´-spolehlivost
Wafiqah, Wafeeqa-úspěšná
Wafiyyah, Wafiya-loajální, spolehlivá
Wahibah-dárce
Wajihah, Wajeeha-významná, vznešená
Walidah-novorozenec
Warda, Wardah, Wordah-růže
Widad-láska, společenství
Wijdan-nadšení, citovost
Wisal-kontakt v lásce
Yafiah-výška, vysoká
Yakootah-smaragd
Yamha-holubice
Yaminah-pravá a vyhovující
Yasirah-mírná
Yasmine, Yamin, Yasmeen-Jamín
Yumn-štěstěna, úspěch
Yusra-vhodné jméno
Zafirah-vítězství, úspěch
Zahirah-záře, svit
Zahra´-bílá
Zahrah-květina, krása, hvězda
Zainab, Zaynab-dcera Propheta
Zakiyyah-očistující
Zaynah-nádherná
Zubaidah-vynikající

Psychofyzická polarita barev

29. ledna 2007 v 14:51 | Alex |  Orientální skupina Djamel
Barvy lze rozdělit vždy do dvou skupin podle vymezených psychologických vlastností jejich působení. Některé tyto vlastnosti jsou objektivní, ale jiné (a ty převažují) jsou zcela subjektivní. Takže v jejich určení se lidé liší nejen v závislosti na barevné citlivosti svého zraku, ale i díky své osobnosti a náladovému prožitku. Z hlediska psychofyzické polarity rozlišujeme barvy doplňkové, syté a bledé, světlé a tmavé, pastelové a ostré, teplé a studené, klidné a vzrušivé.

Doplňkové

Doplňkové barvy jsou k sobě protikladné. Toto protikladné působení má zcela psychologické a estetické efekty. Základními doplňkovými barvami jsou červená - zelená, modrá - oranžová a žlutá - fialová.

Syté a bledé

Přidáváním sytosti nabírá barva na živosti. Příliš vystupňovaná sytost působí vzrušivě až neklidně. Snižováním sytosti se výraz barvy zklidňuje a to buď směrem k jasnosti, nebo kalnosti. Kalné odstíny působí ponuře a šeře, jasnější naopak vyvolávají pocit lehkosti.

Světlé a tmavé

Nejsvětlejší ze všech barevných tónů je žlutá, nejtmavší modrá. Každý z tónů může mít své vlastní světlejší a tmavší odstíny.Světlejší barvy působí radostněji, jsou lehčí a jemnější, tmavé barvy jsou těžší a vážnější.

Pastelové a ostré

Pastelové barvy působí velmi příjemně a spíše zklidňují, jsou jemné neostrých odstínů. Tvrdé neboli ostré barvy jsou sytější a mají vzrušivý účinek. Na měkkost má také vliv matnost povrchu barevných ploch.

Teplé a studené

Barvy umístěné v barevném kruhu poblíž žluté jsou spojeny s pocitem světla a tepla. Naopak studené barvy soustředěné kolem modré nabývají na výraznosti i za menších intenzit osvětlení. Do vědomí vstupují jako zastřené, neurčité a zdánlivé. Kromě chladu jsou schopny vyvolávat dojem záhadnosti, neskutečnosti a vzdálenosti. Teplé barvy vyvolávají dojem skutečného a určitého.

Klidné a vzrušivé

Odstíny zelené působí klidně a vyrovnaně. Protikladem k nim je barva červená. Na rozmezí klidu a vzrušivosti jsou umístěny barvy žluté a modré. Fialově modrá tíhne spíše ke vzrušivosti, ale tyrkysová ke klidu. Totéž platí například o oranžově žluté a zeleně žluté.

Symbolika barev

29. ledna 2007 v 14:49 | Alex |  Orientální skupina Djamel
Symboličnost a expresivita barev se v průběhu věků mění,jak od kultury ke kultuře,tak indivinduálně a psychologicky.například v orientu je bíla barvou smutku.pro Evropany modrá vždy symbolem víry,zatímco pro Číňany znakem nesmrtelnosti.Zelená,dnes znýámá jako symbol naděje a přátelstvý, zatím co ve středověku byla symbolem lásky.Islám povýšil zelenou barvu na barvu slavnostní.
Barvy jsou nositeli psychyckých vztahů a hodnot,jsou psychyckými prožitky,a tím se dotýkají našeho osudu.Vypovídají o tom,jaci jsme ve svém nitru.Barvy jsou vybrace kmitajících ve vysokým frekvencích,takže nesjsme schopni je postřehnout.Frekvencí svých vybrací na nás mají mocný vliv,nezávisle na tom,jestli o tom víme nebo ne.
Bílá barva
Je výrazem čistoty a pořádku,symbolizuje počátek bytí,světlo.Tato barva je slavnostě radostná a povzbudivá.Bílá je měsíčním světlem,mlékem,perlami,ale zároveň prachem,nicotou a kostmi.Zosobňuje světlo samo a objevuje o stvoření světa."Vaše bohatsví není z tohot světa."
Černá barva
Je výrazem smutku,nicotny a prázdna,sambolizuje konec,uzavřenost,zastavení,tmu a smrt.Černá je slavnostně vášnivá a tlumivá.Lesk jí dodává určitou eleganci.Je to barva tajemstvý.Mluví o ženském lůně a živoucím chaosu počatku.Představuje původní,bohatý a nevyčerpatelný zdroj energie."Oceňuje absolutnost,která odolává každému srovnání."
Šedá barva
Vyjadřuje klid,neutralitu a neangažovanost.Může tvoří ideální ideální pozadí ostatní barvy.Představuje rovnováhu protikladů černé a bílé.Co se tíče emocí,představuje šedá nedostatek citů."Rádi se držíte zpátky."
Hnědá barva
Připomíná plodnou půdu sklizených polí, připravených pro setbu. Jako ztlumená tmavá červená vyjadřuje stav pasivního přijímání. Může symbolizovat pocit povinnosti, ale častěji znamená zemitost, přirozenost a bezpečí. Vyzařuje z ní důvěrnost a prostota. "Rádi zůstáváte věrni osvědčenému a spolehlivému. Vaším pozorovacím talentem včasně odhalíte, kde je potřeba pomoci."
Žlutá barva
Má v sobě optimismus, duševnost, zjemnění mentality a zmírňuje silnou únavu očí. Bývá výrazem vzrušení, veselí a radosti, snad proto, že symbolizuje slunce, jas a rozum. Pokud žlutou využijeme jako zlatou, bude symbolizovat bohatství, nádheru, úctu a důstojnost. Zlato žlutá představuje nejmocnější světlo, proto bývá využívána jako symbol nadsmyslového světa.
Žlutá se stala symbolem schopnosti vidět či porozumět a také schopnosti intuice, inspirace a samostatnosti. "Dar pozorování o vás vypovídá jako o jednom z všestranných zajímavých současníků. Jste otevřeni novému."
Oranžová barva
Vyvolává vědomou vůli , posiluje tělesné i duševní funkce, pomáhá při psychických těžkostech. Je výrazem energie, tepla a přátelství. Je spjata se vzrušením. Jde o barvu veselí, ale i vzdoru. Dodává pocit tepla, spokojenosti a pohody, neboť představuje odstín sytějšího plamene ohně a slabší záři zapadajícího slunce. Může představovat aktivní úsilí, silný smysl pro identitu a zdravé prosazování. "Čehokoli se chopíte, uděláte s vášní, obětavostí a velkým nasazením. To umí ocenit každý, kdo se s vámi setká."
Červená barva
Aktivuje vůli, dodává energii a víru ve své schopnosti. Označuje život, sílu, dynamiku, čilost, je výrazem podnikavosti, žádostivosti a tvořivého úsilí. Samozřejmě je symbolem ohně a krve, boje a revoluce. Často vyjadřuje i vášeň a náruživost, lásku a půvab. Ve středověku označovala také zákona a spravedlnost. Je důležitou barvou pro léčení nemocných. Ukazuje oddanost životu, vůli přežít a přijmutí svého těla. "Jste právě v nejlepší formě, uprostřed plné činorodosti a vyrovnaní sami se sebou. Vlastní útočiště je pro rozvoj vaší osobnosti zvláště důležité."
Purpurová barva
Působí důstojně a slavnostně. Vyvolává pocit odstupu při zachování emocionálního kontaktu. Symbolizuje nádheru, moc, dospělý věk a bohatství. Dříve často poukazovala na nejvyšší pravdu, úřad či zákon. Purpurová bývá označována za symbol buddhistického Lotosu s tisíci květy, což značí harmonii. Přináší oduševnění, posiluje vznešené ideály a zesiluje meditaci. "Patříte do společnosti největších géniů a přirozených talentů, ale také tuláků a kejklířů. Život je pro vás magií."
Fialová barva
Směšuje v sobě protiklad a napětí červené a modré, dynamiku a statečnost, laskavé oddání, z části také vyjadřuje tajemství, mystiku a snad i dramatičnost. Jde o splynutí energie červené a jasu a klidu modré. Symbolizuje povýšenost, důstojnost, mystickou tajemnost a utlumenou vášeň. Výborně může vyjádřit i skrytou touhu nebo citlivost. Znamená proces osobnostního růstu a živou představivost, která může být užitečná pro tvořivé úsilí. "Platíte spíše za uzavřeného člověka. Nedržte se ale příliš zpátky, protože svět vaši meditativní sílu potřebuje!"
Modrá a indigo barva
Vyjadřuje klid, jas, mír a pasivitu, touhu i věrnost, jemné city, soustředěnost a oddanou spokojenost. Připomíná nebe, nekonečnost, nedosažitelnost, hlubokou víru a vědomé smíření se světem. Léčí se s ní nemoci krku, protože odpovídá krční čakře, a má výrazné relaxační účinky na mozek. Tmavá indigová modř odhaluje probuzení intuice, dosažení moudrosti a rozvíjení hlubší a smysluplnější filozofie v životě. Ovlivňuje fyzické i duševní vidění, čich a sluch. Očišťuje mysl, odstraňuje komplexy, obavy a psychické poruchy. Symbolizuje sílu a praktičnost. "Umíte snít, ale pravidla a platné normy jsou pro vás důležité. Zároveň jste spolehlivým a věrným partnerem."
Tyrysová barva
Je výrazem klidu, ale klidu chladného, necitlivého. Je symbolem nehybnosti, krystalu, vody a ledu. Vytváří dojem hloubky, protože ustupuje do pozadí. Po staletí tyrkys přináší užitek v léčitelství. "Jste zajímaví a vnímaví, často však reagujete teprve, když jsou veškeré důsledky dobře rozváženy."
Zelená barva
Vyvolává klid a pohodu, vyjadřuje životodárnou energii přírody, a proto je pokládána také za barvu jistoty a růstu. Symbolizuje naději, přátelství, mládí a přírodu, bezpečí a jistotu. Může působit teple i chladně. Je tichá, vyrovnaná, ochraňující a hrdá. Poukazuje na princip přirozeného, zdravého růstu a schopnost vyživovat rostoucí věci. Jde o symbol matky přírody samotné. "Podobně jako u vašeho vzoru matky přírody se u vás jedná o to, nechat věci růst a vyvíjet se."

Co říkají barvy??

29. ledna 2007 v 14:47 | Alex |  Orientální skupina Djamel
Úvod:
Barva je důležitým nástrojem v harmonii přírody,v "koncertu lidského bytí".Pokud je v souladu barva,tvar a prostor,posiťujeme to jako příjemné.Protože orientální tanec je založen na pocitu libosti(jak ze strany tanečnic tak ze strany publika),nabízím vám stručnou teroii barev,jejich vnímání a působení.Tato krátká,přehledná příručka by vám mohla pomoci při výběru orientálních šátků nebo volbě barev kostýmu.
Otom jak na nás barvy působí,rozhoduje především symbolika barev a psychofyzická polarita.
Každý člověk je bytostný jedinec a nosí tak v sobě vlastní spektrum.Měli bychom dávat přednost oblečení v barvách,které se nám líbí,které vyjadřují naší osobnost a bytí.
Zcela podvědomě,instinktivně a intuintivně si vybíráme odpovídající oblečení.S barvami je to podobně jako s chutí-odráží určitou potřebu živin.které tělo právě postrádá.Většina dospělých tento cit z velké části ztratila a odvikla mu.To je ovšem škoda.Tělo si totiž samo -podobně jako u potravy-dokáže říci,co potřebuje v rámci barev,do nichž se oblékneme a kterými se obklopíme

Penízky

29. ledna 2007 v 14:46 | Alex |  Orientální skupina Djamel
Vše, co jsem dosud jmenovala, má za účel vytvořit co nejvhodnější prostředí pro penízky a flitry. Penízky zvoní, flitry se lesknou. Nejvhodnější je obojí kombinovat.
Podobně jako každá z nás preferuje stříbrné nebo zlaté šperky, vybírá si žena šátek se stříbrnými, či zlatými penízky.
Druhů penízků je celá řada od různých výrobců. Mívají trochu jiný zvuk, tvar, úpravu a jinou váhu.
Lehčí a slabší penízky bývají tišší a spíše chřestí. Jsou vhodné pro začátečnice nebo na dlouhý tanec, protože se s menší zátěží tolik neunavíte.
Těžší a silnější penízky zpravidla zvoní a mají výraznější zvuk.
Přestože se penízky zpočátku lesknou, dříve nebo později získávají specifickou přirozenou patinu. Aby se šátek blýskal a byl krásný i za intimního osvětlení, měl by být zdobený flitry (stříbrnými, zlatými či dokonce barevnými), které dají šátku zvláštní nádech. Flitry se vyrábí v různých barvách a zajímavých tvarech

Jak vybírat šátky?

29. ledna 2007 v 14:44 | Alex |  Orientální skupina Djamel
Šátek je na kostýmu tanečnice to nejkrásnější a nejzajímavější. Je to chlouba. Při výběru šátku je dobré si uvědomit, že v orientálním tanci by měla být žena exotickou květinou.

Barva

Každá žena má svou oblíbenou barvu a také ví, jaká barva jí sluší.
Šátek si můžete vybrat ještě o stupeň barevnější a výraznější, než je vaše oblečení v těch nejradostnějších dnech.
Tanečnice má být vidět a neměla by se proto bát krásných sytých barev.

Látka

Při výběru látky na orientální šátek jsou důležité dvě vlastnosti:
  • pružnost
  • průhlednost

Pružnost

Lepší zkušenosti mám s látkami nepružnými, nebo pružnými jen lehce. Pokud je totiž látka pružnější než zdobení, to se příliš vytahuje a tím se ničí. Tvar šátku se deformuje. Naopak příliš pevná látka je také nevhodná kvůli své nepoddajnosti.

Průhlednost

Posoudit vhodnost průhledné, či neprůhledné látky nelze jednoznačně.
Vždy se rozhodujte v návaznosti na podkladový materiál. Uvažujte v kontextu látky, z níž máte ušitou sukni nebo kalhoty, na kterých budete šátek nosit.
Neprůhledná jednobarevná látka má barvu sytější a výraznější. Také se dá kombinovat s barevným podkladem.
Průhledná látka je jemnější, lehčí, zajímavější a svůdnější.

Tvar a velikost

rozlišujeme dva základní tvary:
  • střih do oblouku - ledvinovitý
  • střih do špičky - trojúhelníkovitý
Výběr je otázkou vkusu, ale obecně můžeme říci, že trojúhelníkovitý tvar zeštíhluje a protahuje.
S tím přímo souvisí i velikost. Čím je žena menší, tím kratší by měla mít šátek, aby se jí opticky prodloužily nohy a naopak.
Šířka závisí na vaší míře přes boky resp. přes místo, kde budete mít horní okraj uvázaného šátku. K této míře připočtěte asi 30 cm a máte číslo, kolik by měl mít roztažený šátek na šířku.
Pokud jste štíhlé a vybraly jste o něco širší šátek, nevadí. Dlouhá vazba vypadá krásně. Jen pozor, aby se zdobení nezamotávalo do uzlu, jinak se o šátek budete neustále bát a to za to nestojí.

O tanci

29. ledna 2007 v 14:42 | Alex |  Orientální skupina Djamel
Orientální neboli břišní tanec je velmi starobylou formou umění. Počátky jeho vzniku jsou zejména po celém Středozemním Východě. Bohoslužby chrámových dívek se neobešly bez posvátného tance s důrazem na břicho-zdroj plodnosti. Tento tanec se tančil zejména v chrámech nejrůznějších bohyň celého Středomoří a Středního Východu, jako byla egyptská Isis, sumerská Innana, babylonská Ishtar, asyrská Astarte, řecká Athéna a římská Venuše.
Hudba a tanec byli pro dávné Egypťany základní součástí jejich kultury a věnovali se jim lidé všech vrstev. Pro hudbu a tanec byli školeny některé ženy z harémů, ale vznešené ženy na veřejnosti nikdy nevystupovaly což bylo podobné i v ostatních zemích předního východu.
Historie břišního tance je blízce spojena s osudy cikánů, kteří přišli z Indie a migrovali do celé Evropy. Peníze si vydělávali hlavně zpěvem a tancem.
Ve starém Orientu se stal tento tanec oblíbenou zábavou žen v sultánových harémech, který čítal několik stovek žen. Tyto ženy měli část domu a nikdo k nim nesměl vstoupit. Čas trávili tím že se zkrášlovaly, vyšívaly, kouřily vodní dýmku a tančily břišní tance. Pro své společnice a hlavně pro sebe.

Co nám tanec přinese


Kromě estetického cítění, existuje řada důvodů, proč začít. Je jisté, že každý přistupuje k výuce s jiným cílem. Touha naučit se něco nového, relaxace po starostech a práci, potřeba zformování postavy nebo zlepšení kondice. Tencem se uvolní bloky, napětí a křeče svalstva. Zlepší se pohyblivost kloubů, zmírní se bolesti páteře, posílí se svalstvo zad a páteře. Sníží se riziko vývinu srdečních chorob a úroveň cholesterolu v krvi. Naučíte se pracovat se svojí energií, která Vám umožní objevit svojí ženskost, krásu a sebevědomí. Tanec svalstvo nejen zpevní, ale zároveň uvolní a různými krouživými a vlnivými pohyby získáte štíhlý pas, oblé boky a pevný zadek. Zpevní se svalstvo stehen a lýtek, což brání vzniku křečových žil a zlepšuje prokrvení nohou. Tělo se napřímí, zlepší se jeho držení a tím i celá postava. Svalstvo podél páteře se zpevní a drží páteřní ploténky. Mohou se vylepšit i vady jako prohnutá bedra nebo hrbatá záda. Účinky se neprojeví ihned a též se neprojeví za 12 lekcí, s tím je nutné počítat a necítit se nijak zklamaně.

Jak tančíme


Tento tanec je určen pro ženy, které nejsou omezeny věkem, postavou ani výkonností, protože vypadá velmi krásně a smyslně v provedení ženy štíhlé, plnoštíhlé i velmi plnoštíhlé. Nepřetěžuje žádnou část těla a oproti silovým sportům je pro ženy přirozený. Velký důraz se klade na břišní svaly, pohyby poku pánve a hrudníku. Tanečnice obvykle taančí bosé, aby měli kontakt a matkou zemí. Tanec je charakterizován plynulými, jemnými a procítěnými pohyby, které kontrastují a různě rychlými a různě důraznými třasy. Existují také různé techniky pro pokročilé jako je např. tanec se závovi (šífové šály, používané pro břišní tanec v Libanonu a Egyptě), tanec se šavlemi (folklorní divadelní prvek z Egypta a Turecka), tanec s hůlkou (folklorní prvek Egypta), tanec s vázou (folklorní prvek z Tuniska),...

Existují tedy místa, kam se mohou ženy chodit společně bavit v prostředí vzájemné podpory a nesoutěžení. Taneční studia nabízejí výuku orientálních tanců. Ženy mohou přijít na každou hodinu s vědomím, že budou mezi svými přáteli, kteří jsou stejnými nadšenci, kteří si váží jejich přítomnosti

Historie

29. ledna 2007 v 14:41 | Alex |  Orientální skupina Djamel
Orientální(břišní)tanec je vůbec nejstarším tanečním uměním na světě.Prameny přinášejí různé informace o tom,kdy a kde tanec přesně vznikl.Kde jsou jeho kořeny není tak docela jasné.Některé zdroje uvádějí, že se původně jednalo o tanec žen kmenů z oblasti střední Afriky,který usnadnoval porod.Uvádí se že,orientální tanec vznikl 4-10 000 let před naším letopočtem.
Když měla žena otěhotnět,odcházela na posvátná místa.Tam obvykle při uplňku nebo novu,tančila tance,které její tělo i duši připravovali na početí nového života.Na mnoha místech se s tímto rituálem setkáváme dodnes.
Další roli tento tanec sehrával o devět měsíců později,kdy se ženy sešli v domě rodičky a společně s ní dítě doslova ,,vytancovali".Určité prvky orientálního tance,především tzv. shimmy-třepání pánví-uvolnuje a prokrvuje celou oblast pánve a nohou a tím pomáhají od bolestivých stahů první doby porodní.Zároven tak dítětí pomalu a pozvolna sestoupit dolů.
Ukolem žen,jež se při porodu scházeli,bylo prostřednictvým tance vytvořit ženskou energii,kterou dodávali rodičce při porodu.S její pomocí snímali bolest,kterou při porodu pociťovala

Orientální Taneční skupina Djamel

29. ledna 2007 v 14:39 | Alex |  Orientální skupina Djamel
Jsme orientální taneční skupina Djamel.Pocházíme ze Sokolnic u Brna a chodíme na ZŠ Sokolnice.Vystupujeme na různých menších akcích,jako je třeba Školní ples,100 výročí Sokola,začátek šk.roku.Tancujeme pod vedením naší paní učitelky Jiřiny Teterové,která nás učí i na ZŠ.Orientální tanec nás baví a užíváme si ho.Také si užíváme obdivné pohledy při našich vystoupení a velký potlesk který většinou sklidíme.Sestavy nám vymyšlí paní učitelka a vždy jsou zajímavé.tak to je asi vše co bych vám mohla říci k naší skupině Djamel.:-)
Zdraví Djamelka Alex

Evanescence-Tourniquet(Turniket)

28. ledna 2007 v 15:47 | Alex |  Texty
I tried to kill the pain
But only brought more
I lay dying
And I'm pouring crimson regret and betrayal
I'm dying praying bleeding and screaming
Am I too lost to be saved
Am I too lost?
My God my tourniquet
Return to me salvation
My God my tourniquet
Return to me salvation
Do you remember me
Lost for so long
Will you be on the other side
Or will you forget me
I'm dying praying bleeding and screaming
Am I too lost to be saved
Am I too lost?
My God my tourniquet
Return to me salvation
My God my tourniquet
Return to me salvation
My wounds cry for the grave
My soul cries for deliverance
Will I be denied Christ
Tourniquet
My suicide
Snažila jsem se zabít tu bolest,
ale jen jsem jí přinesla více, tak strašně moc
Ležím a umírám
A jsem prudká, rudá lítost a zrada
Umírám, modlím se, krvácím a křičím
Jsem až tolik ztracena, abych mohla být zachráněna,
Jsem až natolik ztracena?
Můj bože, můj pane
Navrať mi spásu
Můj bože, můj pane,
Navrať mi spásu
Pamatuješ si mě ještě?
Byla jsem ztracena tak dlouho
Budeš na protější straně,
nebo na mě zapomeneš?
Umírám, modlím se, krvácím a křičím
Jsem až tolik ztracena, abych mohla být zachráněna?
Jsem až natolik ztracena?
Můj bože, můj pane
Navrať mi spásu
Můj bože, můj pane
Navrať mi spásu
Mé rány brečí pro hrob
Má duše pláče pro vysvobození,
Budu jako Kristus?
Pane
Sebevražda

Evanescence-Haunted(Vystrašená)

28. ledna 2007 v 15:42 | Alex |  Texty
Long lost words whisper slowly to me
Still can't find what keeps me here
When all this time I've been so hollow inside
I know you're still there
Watching me wanting me
I can feel you pull me down
Fearing you loving you
I won't let you pull me down
Haunting you I can smell you - alive
Your heart pounding in my head
Watching me wanting me
I can feel you pull me down
Saving me raping me
Watching me
Dlouhá, ztracená slova, jsou mi pomalu našeptávána
Stále nemohu najít, co mě tu drží
Když celou tu dobu jsem byla uvnitř tak prázdná
Vím, že jsi stále tady
Sleduješ mě,
Chceš mě,
Cítím, jak mě táhneš dolů
Bojím se tě,
Miluji tě
Nedovolím, abys mě stáhl až dolů
Vystrašená tebou, cítím tě-živého
Tvé strdce, bije v mé hlavě
Sleduješ mě,
Chceš mě,
Cítím, jak mě táhneš dolů
Zachraňuješ mě,
Znásilńuješ mě
Nedovolím, abys mě stáhl až dolů

Evanescence-My immortal(Můj nesmrtelný)

28. ledna 2007 v 15:40 | Alex |  Texty
I'm so tired of being here
Suppressed by all of my childish fears
And if you have to leave
I wish that you would just leave
Because your presence still lingers here
And it won't leave me alone
These wounds won't seem to heal
This pain is just too real
There's just too much that time cannot erase
When you cried I'd wipe away all of your tears
When you'd scream I'd fight away all of your fears
And I've held your hand through all of these years
But you still have all of me
You used to captivate me
By your resonating light
But now I'm bound by the life you left behind
Your face it haunts my once pleasant dreams
Your voice it chased away all the sanity in me
These wounds won't seem to heal
This pain is just too real
There's just too much that time cannot erase
When you cried I'd wipe away all of your tears
When you'd scream I'd fight away all of your fears
And I've held your hand through all of these years
But you still have all of me
I've tried so hard to tell myself that you're gone
And though you're still with me
I've been alone all along
Jsem tolik unavena tím, že jsem tady
Sužována všemi svými dětskými strachy
A jestli musíš odejít,
Přeji si, aby jsi to udělal právě teď,
Protože tvá přítomnost se tu stále zdržuje
A nenechá mě samotou
Ty rány nevypadají, že by se hojily,
Bolest je až příliš skutečná,
Je toho strašně moc, co čas
Nedokáže vymazat
Když jsi plakal, stírala jsem všechny tvoje slzy
Když jsi křičel, bojovala jsem se všemi tvými obavami
a držela jsem tvoji ruku po celá ta léta
ale ty mě máš, stále celou
Zvykl sis mě připoutat svým znějícím světlem
Ale teď jsem poutána žovotem, který ty jsi opustil
Tvá tvář straší, mé jindy příjemné sny
Tvůj hlas zahnal, všechen můj zdravý rozum

Ty rány nevypadají, že by se hojily,
bolest je až příliš skutečná
Je toho strašně moc, co čas
Nedokáže vymazat
Když jsi plakal, stírala jsem všechny tvoje slzy
Když jsi křičel, bojivala jsem se všemi tvými obavami
a držela jsem tvou ruku, po celá ta léta
Ale ty mě máš, stále celou
Snažila jsem si tak složitě namluvit, že jsi odešel
A ačkoliv jsi stále se mnou
Byla jsem pořád sama

Evanescence-Everbody´s fool(Každý je blázen)

28. ledna 2007 v 15:38 | Alex |  Texty
Perfect by nature
Icons of self indulgence
Just what we all need
More lies about a world that
Never was and never will be
Have you no shame don't you see me
You know you've got everybody fooled
Look here she comes now
Bow down and stare in wonder
Oh how we love you
No flaws when you're pretending
But now I know she
Never was and never will be
You don't know how you've betrayed me
And somehow you've got everybody fooled
Without the mask where will you hide
Can't find yourself lost in your lie
I know the truth now
I know who you are
and I don't love you anymore
It never was and never will be
You're not real and you can't save me
Somehow now you're everybody's fool
Perfektní od přírody
Ikona vlastního požitkářství
Vše co potřebujeme je
Více lži o světě který
Nikdy nebyl a nikdy nebude
Nemáš rozpaky, nevidíš mě?
Víš, že jsi každého pobláznila?

Podívej, právě přichází
Sklání se a zírá údivem
Nyní tě milujeme, žádná závada, když předstíráš
Ale teď vím, že ona
Nikdy nebyla a nikdy nebude
Nevíš jak jsi mě zradila
Nějak jsi každého pobláznila
Kam se schováš, bez masky
Nemůžu tě najít, ztracenou ve tvé lži
Teď znám pravdu,
Vím kdo jsi
a už tě nemiluju
Nikdy to nebylo a nikdy to nebude
Nevíš, jak jsi mě zradila
Nějak jsi každého pobláznila
Nikdy jsi nebyla a nikdy nebudeš
Nejsi opravdová a nemůžeš mě zachránit
Nějak jsi se zbláznila